Bejelentkezés
Jelenleg 8 látogató böngészi az oldalt. Regisztráció
Autóépítés magasfokon: Skoda Octavia II 1.4 vs. 2.3 V5

Autóépítés magasfokon: Skoda Octavia II 1.4 vs. 2.3 V5

Ismét nagy dologba vágtuk a fejszénket. Lehetetlennek tűnő feladat volt, de természetesen ismét bebizonyítottuk, hogy lehetetlen nincs, csak tehetetlen. Mindez természetesen a profi és hozzáértő szakemberekből álló csapatunk kemény és áldozatos munkájának köszönhető. Mikor először felvetődött a dolog, még mi is fogtuk a fejünket, de az idő előre hallattával minden kezdett kitisztulni és egyre magabiztosan dolgoztunk a jó Skodán. Elsőnek kaptunk egy donor járművet, ami nyilvánvalóan egy Volkswagen kellett hogy legyen, hiszen V5 motort csak ezekben találunk. Egész pontosan egy Bora variant volt az áldozat, amelyet külföldről, jégkárosan szerzett a gazdi. Második lépésként lehámoztuk a felesleget és így már ott is hevert lábaink előtt az amúgy nem csúnya 5 hengeres erőforrás. Eddig nem is volt gond. Ezután lehetett elkezdeni takarítani a maradékot, ami nagy típusismeretünknek köszönhetően hamar ment, minimális veszteségekkel. A kaszni sajnos a flex áldozatává vált, a vasasok legnagyobb örömére, mert persze ilyenkor senkinek semmi nem kell. De végül minden megoldott és elővettük a Skodát.

Na innentől kezdődött a fejtörés. A kormányműtől a váltókulisszán át a féltengelyekig mindent át kellett szabnunk és mindezt úgy, hogy a jármű minél gyáriasabb külleme megmaradjon. Légszűrőház, elhelyezése becsövezése és minden egyébnek a helyét megtalálni az átrendeződött motortérbe azért kihívás volt, úgy hogy az szép is legyen. Ez sikerült is egész gördülékenyen hála az égnek. Na de ami ezután jött!

Szegény villanyszerelőinknek okozott pár álmatlan éjszakát és jónéhány hónap kőkemény munkát.Ugyanis golf 5 technológiába beültetni a 4-es golf technológiát nem olyan egyszerű, mint azt gondolná az ember. Semmi sem kompatibilis semmivel, és semmi sem ott van ahol kéne. De végül az átláthatatlan idegrendszerhez hasonlító katarzison felülkerekedve végül életre kelt ez Skoda helyett inkább Csodának nevezhető gépezet. Nagyon tudják a dolgukat srácok ezért hatalmas respect jár nekik!

Majd ne feledkezünk meg a klímáról és az olyan nyalánkságokról mint a óracsoport beépítése és megvilágítása a Csodába illő zöldre. Ezután már csak a „kampány kipufogó” kellett és egy kis takarítás, tisztítgatás. Az eredmény végül magáért beszél. Az autó hangját nehéz szavakba önteni és a megjelenése is elég meggyőző. Mikor az autó az első tesztútjait futotta és azt láttuk, hogy az emberek tekintete rászegeződik és értetlenkedve kísérik szemükkel, rájöttünk, hogy ismét sikerült különlegest alkotunk. Amikor a kedves gazdi eggyé vált kedvencével láttuk a mérhetetlen örömöt és elégedettséget, ekkor mi is megnyugodtunk és örültünk, hogy nem volt hiába az a rengeteg munka és energia, amit belefektetünk, hogy ez megvalósulhasson.

Az összes képért kattints az újjászületésekbe.

4 vélemény to “Autóépítés magasfokon: Skoda Octavia II 1.4 vs. 2.3 V5”

  1. “Mikor az autó az első tesztútjait futotta és azt láttuk, hogy az emberek tekintete rászegeződik és értetlenkedve kísérik szemükkel”

    Ez így számomra érthetetlen. Ki néz meg az utcán egy lemezfelnis, sötét Octavia-t? “Az emberek” 0.05%-a ismer fel hangról egy ilyen motort.
    Egyébként gratula, ha csak a motor lett kicserélve. Aztán állj meg széria fékkel, meg fordulj be széria futóművel.

  2. Szia KENDÁCS JÓZSI!
    Nagyon őrülőnk a hozzáoszlásodnak és teljes mértékben igazad van!
    HIBÁZTUNK MINT MINDIG AZ ÉVEK SORÁN!:)

  3. nem rossz örülök hogy végül sikerült összehozi
    töllem vettétek az ezüst kombi vr5 ös borát csak most találtam meg a cikket mert golf 1 cabrioba rakni szeretnék v5 öt és utánna néztem minden jót üdvw

  4. Esetleg megvan még a brigád aki csinálta az átépítést, lenne hasonló projektem nekik….valaki nem ismeri őket?

Mondd el véleményed!