Bejelentkezés
Jelenleg 4 látogató böngészi az oldalt. Regisztráció
Bemutatkozik az új VW Passat 7. generációja

Bemutatkozik az új VW Passat 7. generációja

Párizsban bemutatták az új Passatot. Sajnos mi még nem láttuk élőben, de a fotók alapján eléggé instant get kategória.

A Volkswagen AG bemutatta a Párizsi Autószalon megnyitója előtti rendezvényén az új Volkswagen Passatot. A kritikusok csak úgy jellemzik, mint egy ráncfelvarrott Passat 6, de akárcsak a Golf legújabb modelljénél, azért itt többről van szó.

Kezdjük mindjárt azzal, hogy a tetőlemez az egyetlen rész, amit meghagytak az előző modellből, a többi elem teljesen új. Lehet fanyalogni, hogy oldalról olyan, mint a régi, de arculat is létezik a világon, a Volkswagen pedig nagyon erős ebben. A hűtőrács teljesen megújult, a hátsó fényszóró is led megvilágítású, az elülső fényforrás pedig hasonlóan szögletes, mint az új Skoda Superb esetében. Szerencsére a mérete nem változott jelentősen. Mondom ezt azért, mert már lassan minden modell megjelenésénél az autógyártók megalomániájává vált, hogy mindig legyen nagyobb, szélesebb, magasabb. Így lett például a VW Polo kis városi cirkálóból középkategóriás komolyabb modell. Az új Passat szedán változatának hosszúsága így 4769mm, a kombié pedig 4771mm lett, a többi méret maradt ugyanakkora.

A belsőn nem korrigáltak sokat, de a műszerfal és az ülésszövet is megújult, és ezentúl rendelhető az autóhoz masszírozó első ülés és a kormány pedig az aktuális modelleket idézi.

A motorban ne keressünk újdonságot, így is Dunát lehet rekeszteni a jobbnál jobb VW motorokkal. Benzinesből ugye már nem az 1.6 105 lóerős az alap, hanem a 122 lóerős TSI változat 1.4-es erőforrása. Dízel aggregátból pedig az 1598 köbcentis 105 lóerős változat a belépő szint. Persze van kétliteres BlueMotion és normál változat, mindkettőben 140 lovacska teljesít szolgálatot, de ha nem elég a 140, kérhetjük +30 pacival is. Benzinesekből pedig az 1.8TSI 160 lóval, a 2.0 TSI 211 lóerővel és a legdurvább 3.6 literes változat a szerény 300 lóerőjével is kérhető. Van itt még alternatív földgázas 1.4TSI 150 lóerővel és bioetanolos verzió 160 lovacskával, így összesen 10 féle motorból válogathatunk novembertől.

A benzines modellekben már a hibrid hajtáshoz hasonlóan a fékezéskor felszabaduló energiát tárolja a rendszer, így takarékosabb fogyasztás jellemzi, dízeleknél pedig start/stop rendszerrel érhető el ugyanez a hatás.  Van még itt városi vészfékezés funkció, rendelhető duplakuplungos DSG váltó, sebesség korlátozás figyelmeztető és elalvás elleni funkció. Utóbbi hasznos lehet, ha már több órája vezetünk és nem akarjuk új autónkat valamelyik árokba hajtani: egy ún kormányszögjeladó figyeli a sofőr aktivitását és ha bármi furcsát észlel, sípolással és jelzéssel próbál felébreszteni bennünket. Jó dolog ez, de én tizenévesen simán elaludtam a BKV járatain a buli után hazafelé menet, pedig ott elég hangos a csengő : )

Az új Passat easter eggje a hátsó csomagtartó ajtónyitása: ha a megadott pont felé a megfelelő sebességgel meglendítjük a lábunkat és eltaláljuk az érzékelőt, akkor kinyílik a csomitartó. Úgy tűnik nemcsak a jóízlésüket, de a humorérzéküket sem vesztették el a Volkswagen tervezői.

Mondd el véleményed!