Bejelentkezés
Jelenleg 1 látogató böngészi az oldalt. Regisztráció
Volkswagen-EOS_Image-01-1024

Megújul az 5 éves Volkswagen Eos

A Volkswagen alig öt éve külön modellé érett kabriója idén év végével megújul, fiatalosabb, sportosabb megjelenést kap, szinte csábítja új gazdáját, hogy szerezze meg. Van, akit az Eos technikai tudása és motorai hoznak lázba vele kapcsolatban, míg vannak, kiknek elég a tavaszi napsütés élvezete leengedett tető mellett.

Az Eos közel öt éve, 2006-ban mutatkozott be, és szinte egyenes ági leszármazottja a Golf Cabriolet-nak. Az önálló modellé előlépett coupe-cabriolet sokak fejét csavarta el szépségével, illetve különleges, ötrészes, a világon elsőként elhúzható tetőablakkal szerelt lenyitható tetejével. Motorizáltsága semmi kívánnivalót nem hagyott maga után, a kisebb 1.4 literes motoroktól egészen a nagy, igazán sportos menetteljesítményeket produkáló 3.6 literesig szinte minden Volkswagen motorváltozat rendelhető volt hozzá.

Kívül-belül megújult

A megújulás jegyében a Volkswagen mérnökei igencsak kicsinosították év végi bemutatkozására az Eost. A hivatalosan 2011-es modellnek számító új, nyitott autó teljesen új orr-részt és hátsót kapott, miközben az eddig elérhetőnél lényegesen több műszaki újdonságot zsúfoltak bele. A Volkswagen új arculatához illeszkedő orr-rész sokkalta komolyabb megjelenést kölcsönöz az Eosnak, amelyen az új, három vízszintes vonallal tagolt hűtőmaszk díszeleg. Ezt az új egységet fogják közre az immár karakteresebb, szögletes vonalakkal is határolt fényszórók, melyek különlegessége, hogy a nagyobb márkatestvérekhez hasonlatosan megkapták a LED-es nappali világítást, amely tovább erősíti az autó megjelenését.

Az autó elején megfigyelhető módosításokon kívül a hátsót is érte a megújulás. Itt osztott LED-es lámpák kerültek az Eosra, melyek egységét mindössze egy hosszanti fehér csík töri meg. Az autó motorválasztékáról azt már most is tudni, hogy Magyarországon lesz egy 122 lóerős, turbófeltöltött benzinmotor a palettán, illetve egy 2.0 literes TDI dízel, 140 lóerős teljesítménnyel.

Szezám, tárulj!

A technikai újítások közül kiemelendő a kulcs nélküli ajtónyitás, indítás, a prémium multifunkciós, színes központi kijelző, a „Dynamic Light Assist” automata világítás, amely automatikusan kezeli a tompított és a távolsági fény közötti váltást a fényviszonyoktól függően. Szintén újdonság az új Passatban is megtalálható „Park Assist 2.0”, amely immár tud párhuzamosan és merőlegesen is parkolni, sőt automatikusan fékez is, ha akadályt észlel az autó előtt-mögött. A kényelmet és a feltűnést kedvelőknek „termett” a távirányítással is működtethető tetőnyitás és -zárás, amellyel már nyitott állapotba hozhatjuk autónk tetejét, mire odaérünk hozzá.

És mindezt a 2011. januári európai premier után nem sokkal mi magunk is letesztelhetjük, hogy aztán gombnyomásra élvezhessük a pár héttel később érkező első napsugarakat.

forrás: VW

Mondd el véleményed!