Bejelentkezés
Jelenleg 7 látogató böngészi az oldalt. Regisztráció
Phaeton fényárban

Phaeton fényárban

Bár a luxus- és reprezentatív autók között ritka a sűrű modellfrissítés, az ezen autókat választók bizonyos időközönként elvárják, hogy egy kicsit modernizálódjon választottjuk megjelenése.

A XXI. század elvárásainak megfelelően az új Phaeton is megkapta a Volkswagen márkára aktuálisan jellemző orrkialakítást és lámpákat, természetesen a modell imagehez méltó csomagolásban. A drezdai „üvegfalú gyárban” készülő Phaeton (az összeszerelés végignézhető az üvegborítású szerelősoroknak köszönhetően) különleges minőséget, stílust és utazási komfortot nyújt. És egyben értékteremtő is kategóriájában, köszönhetően többek között az állandó összkerékhajtásnak, a légrugós felfüggesztésnek és a négyzónás automata klímának. Ahogy az előző szériában is, a Phaeton kétféle tengelytávolsággal rendelhető és kétféle hátsóülés-kialakítással: háromüléses pad vagy két különálló ülés. (Az új Phaeton hazai kínálatában szereplő modellek motorválaszték és felszereltség szempontjából eltérhetnek a cikkben leírtaktól).

Világelső újítások

Az új Volkswagen-jegyekkel ellátott modern orr-rész merész és sportos megjelenést kölcsönöz a modellnek, amely a széria Bi-Xenon lámpáknak és a LED helyzetjelző fényeknek köszönhetően igazán egyedi megjelenésű.

Az első LED-es kialakítás harmonizál az új hátsó lámpatestekkel is, amelyekben egyenként 100-100 darab LED bújik meg. A mérnökök más tekintetben nem nyúltak az autó hátuljához, megtartották a jól bevált formát. Emellett vadonatúj a fékrendszer, új a Dynamic Light Assist (Dinamikus fényszóróasszisztens – kameraalapú, dinamikus távolsági fényszóróvezérlés) és a navigációs rendszer is, amely igény szerint, akár az online adatokat is meg tudja jeleníteni a kijelzőn. Emellett a Phaetonba épített opcionális első kamera képes felismerni a KRESZ- és útjelző, illetve sebességhatárokat jelző táblákat, amelyeket azután a multifunkciós kijelzőn is megjelenít. Ráadásul a rendszer a világon elsőként képes felismerni a záróvonal jelzését, és a táblákhoz hasonlóan megjeleníteni azt a multifunkciós kijelzőn.

Takarékos választék

A Phaeton motorválasztéka illeszkedik az általa képviselt image-hez, hiszen csupa V6-os, V8-as és W12-es erőforrást találhatunk a palettán. Közülük egy dízel, három benzines – hiszen a benzinmotor jobban passzol egy luxusautóhoz. A belépőmotor a 3.6 literes, 206 kW (280 LE) teljesítményű V6-os FSI-motor, amely maximális, 370 Nm-es nyomatékát 3500-as fordulaton adja le. A 24 szelepes motor igazán jó párosítás a luxuslimuzinnal, illetve a 4Motion összkerékhajtással. A Phaeton V6 FSI ezzel a motorral 11,4 literes átlagfogyasztást produkál, amelyhez 265 g/km CO2-kibocsátás párosul.

A következő lépcsőt a takarékos V6-os TDI jelenti, amely 3.0 literes hengerűrtartalmával, 24 szelepes V6-os elrendezésű motorjával 176 kW (240 LE) teljesítményre képes, miközben maximális, 500 Nm-es nyomatéka már 1500-as fordulattól elérhető, és ami egészen 3000-es percenkénti fordulatig teljesen kiaknázható. A V6-os TDI Phaetonnak mindössze 8,3 másodpercre van szüksége, hogy elérje a 100 kilométer/órás sebességet, míg maximális sebessége 237 kilométer/óra lehet. A dízelerőforrás előző változatához képest 0,5 literrel kevesebbet, mindössze 8,5 liter gázolajat éget el 100 kilométerenként, míg CO2-kibocsátása 224 g/km.

A Phaeton V8-as tökéletes és kompromisszummentes vezetési élményt kínál. A 4.2 literes motor 246 kW-os (335 LE-s) teljesítményét 6500-as fordulatszámon adja le és akár 430 Nm-es nyomatékot képes átvinni a kerekekre. A második erőgép maximális sebessége már elektronikusan leszabályozott, így csupán 250 kilométer/óráig gyorsíthatnak a vállalkozó kedvű sofőrök. A sportos élmény itt már garantált, a nagy luxusautó 6,9 másodperc alatt gyorsul 100 kilométer/órás sebességre, igaz, ez a fogyasztáson is meglátszik: átlagosan 12,9 liter ólommentessel kell számolni 100 kilométeren, míg a CO2-kibocsátás 298 g/km.

A Phaeton csúcsmotorja a Volkswagen gyönyörűsége, a W12-es 6.0 literes erőforrás, amely a lehető legnagyobb erőt és dinamizmust kölcsönzi az autónak. Alapáron 5 sebességes Tiptronic automata váltójával 6,1 másodperc alatt képes elérni a 100 kilométer/órás sebességet, és az autó elektronikájának köszönhetően 250 kilométer/óránál ennek vége is szakad. A W12-es kombinált fogyasztása 14,5 liter ólommentes
100 kilométeren, míg CO2-kibocsátása 348 g/km.

A belső tér szinte korlátlanul változtatható, a rendelhető anyagok között pedig az Alcantara bőrtől kezdve a műszerfal faberakásain keresztül szinte minden megtalálható.

A belső tér szinte korlátlanul változtatható, a rendelhető anyagok között pedig az Alcantara bőrtől kezdve a műszerfal faberakásain keresztül szinte minden megtalálható.

Királyi kényelemben

A Phaeton nemcsak tökéletes és nagy teljesítményű motorjaival, illetve állandó összkerékhajtásával kapott már első bemutatásakor is óriási figyelmet, hanem légrugós felfüggesztésével, amellyel szinte észrevétlenül „simít el” bármilyen útegyenetlenséget. Az elöl négy lengőkaros, hátul pedig trapézkaros felfüggesztéssel ellátott Phaeton mind a négy felfüggesztésnél légrugót kapott, amellyel a bennülők
osztályon felüli kényelemben érezhetik magukat. Utóbbi a kétféle rendelhető üléselrendezéssel teljesedik ki. A Phaeton hagyományos, azaz hátul háromüléses kivitelben, illetve a hátsó üléssor esetében két különálló üléssel is rendelhető, ez utóbbi négyüléses változat esetében az ülések anélkül nyújtanak maximális kényelmet, hogy a mellettünk ülő zavarna minket. Az első LED-es megjelenés harmonizál az új hátsó lámpatestekkel is, amelyekben egyenként 100-100 darab LED bújik meg.

Művészi belső

A Phaeton belseje egyike a legelegánsabb, legmagasabb minőségű és legkomfortosabb változatoknak a luxuslimuzinok között. Az időtálló kialakításhoz a felhasznált anyagok nagyban hozzájárulnak, így nem véletlen, hogy a belső tér szinte korlátlanul változtatható, a rendelhető anyagok között pedig az Alcantara bőrtől kezdve a műszerfal faberakásain keresztül szinte minden megtalálható. A külön rendelhető extrák között szinte természetesnek hat a multimédia-rendszer és a beépített hűtőszekrény, de ezek csak a kezdetet jelentik. A Phaeton utasai a 4-Zone Climatronic névre keresztelt klímarendszernek köszönhetően négy külön hőmérsékletű zónát kezelhetnek, amelyekhez 25 különálló elektromotor juttatja el a megfelelő hőmérsékletű és mennyiségű levegőt.

Az első LED-es megjelenés harmonizál az új hátsó lámpatestekkel is, amelyekben egyenként 100-100 darab LED bújik meg.

Internet az autóban

Az manapság már nem meglepő, hogy a mobilinternet (nem csak) a luxusautókban elérhető. Az viszont igen, hogy ebben a kategóriában Google Maps alapú térképes navigációt kínál a Volkswagen. Az alapáron járó RCD 810-es fejegység mellé külön rendelhető, navigációval ellátott RNS 810-es biztosítja az előbbi lehetőséget, méghozzá egy 8″-os kijelző segítségével. A 20 GB-os merevlemezzel ellátott multimédia-egység a mobiltelefonokhoz hasonlatosan „Hybrid” és „Satellite” formájában jeleníti meg a Google térképeket, ahol könnyedén kiválaszthatóak a számunkra érdekes pontok. Az internetes tartalmat UMTS-hálózaton tölti le a rendszer, amelybe a telefonfunkció is teljes mértékben integrált. Az utasok telefonjai természetesen könnyedén kapcsolódhatnak a rendszerhez, ebben az esetben azonban a Google inaktívvá válik. Mindezt ősszel mi magunk is megtapasztalhatjuk a Volkswagen-márkakereskedésekben, hiszen ekkor kerül sor a Phaeton magyarországi bevezetésére.

forrás: VW

Mondd el véleményed!