Bejelentkezés
Jelenleg 3 látogató böngészi az oldalt. Regisztráció
Új modell: Volkswagen CC

Új modell: Volkswagen CC

Ritkán ugyan, de előfordul, hogy egy modellváltozat önálló modellként folytatja tovább életútját. Ugyanez történt a most már csak Volkswagen CC névre hallgató egykori Passat CC-vel is, amely nemcsak egyszerűen kivált a Passat-családból, hanem egyenesen felülemelkedett rajta. Korántsem véletlenül…

A kívül-belül megújult luxuslimuzint a Volkswagen csapata teljes mértékben újraálmodta.

Hűvös elegancia, tökéletes vonalvezetés, lélegzetelállító megjelenés. Tömören így lehetne jellemezni az új Volkswagen CC-t, amellyel a márka végérvényesen beírta magát a felsőkategóriás limuzinok közé. Az elegáns, kimondottan üzleties megjelenésű CC kupészerű formájával a merész, a gazdasági életben is bátran döntést hozó üzletemberek tökéletes autója. A sportos forma ugyanakkor egy kis lezserséggel ellensúlyozza az autó elegáns oldalát.

Karizmatikus elegancia

A Volkswagen CC 4802 mm hosszú, tengelytávolsága 2711 mm, mindehhez 1855 mm-es szélesség (tükrök nélkül) és 1417 mm-es magasság párosul. Az arányokat elnézve érthető, miért kelt a négyajtós kupé sportos hatást, míg az új orr-rész egészen egyértelművé teszi, hogy korántsem egy egyszerű cégautóval van dolgunk. Ennek az autónak bizony a tulajdonosa is a kormányhoz akar ülni, sofőrnek itt helye nincs! A mélyre húzott, a lökhárító közepe felé összpontosuló hűtőmaszk, illetve az alsó levegőbeömlők olyan hatást keltenek, amitől valamennyi tekintet azonnal az autóra szegeződik. A Volkswagen egyéb modelljein hasonlóan felépített fényszórók ügyesen ötvözik a modern fényszórótechnikát az extraként rendelhető LED-es nappali fénnyel, amely meghatározó eleme a CC-nek. Utóbbi fényforrásból oldalanként 15-15 darabot osztottak, s e „gyöngysorok”, ha lehet, még erőteljesebb megjelenést kölcsönöznek a luxusmodellnek. Az autó hátulja ugyanakkor már kevésbé maszkulin, mint az eleje, a hatás azonban itt sem marad el. A hátulnézetet meghatározó kettős hátsó lámpatestek csodás egységet alkotnak, a kettős kör alakú formával szakító tervezők áttértek az egyenes, szimmetrikus vonalakra, mely irányt a LEDfényforrások csak tovább erősítenek.

A luxus szériatartozék

Az új Volkswagen CC kilenc különböző színben érhető el, amelyek között két hagyományos, hat metál, egy gyöngyházfényezés található. A bevezetéshez a gyár a 03-as kóddal jelölt fekete-tölgy barna metálfényezést választotta, így vélhetőleg ezzel a változattal találkozhatunk majd a leggyakrabban az utakon. A modell azonban nem csak külsejében kínál újat a vásárlóknak. A belső tér finomításán és áttervezésén túl az alapáras felszereltség igen hasznos egységekkel egészült ki. A megújult középső kezelőpanel, illetve a klíma vezérlésén túl további változás vehető észre a középkonzol tetején: a Phaetonhoz hasonlóan egy analóg óracsoda kapott itt helyet. Az új modellben immár szériatartozék a Bi-Xenon fényszóró, amelyet statikus kanyarvilágítás egészít ki, míg hátul LED-lámpatestek találhatók. Ezenfelül a ráfutásérzékelés is alapáras tartozék, ahogy a minőségi RCD310-es rádió-CD egység vagy épp a Comfort fejtámaszok is.

Az opcionális lista szintén bővült, az új modellel együtt érkezett a DLA (Dynamic Light Assist), vagyis a forgalmi helyzethez mindig tökéletesen igazodó automata világítás, a kameravezérelt jelzőtábla-felismerő rendszer, továbbá most került Volkswagenbe először a Side Assist Plus rendszer, kiegészülve a Lane Assisttel. Előbbi eszköz segítségével a véletlen sávelhagyást tudjuk elkerülni: ha a rendszer véletlenszerű sávelhagyást észlel, a kormánykerék rezegtetésével figyelmezteti a vezetőt. A parkolást segítő rendszer pedig lehetővé teszi a parkolási manőver automatizálását, bekapcsolásával ugyanis a rendszer keresni kezdi az út megadott oldalán lévő, párhuzamos parkolóhelyeket. Ha a megújult belső térről esik szó, fontos kiemelni, hogy az autó már alapáron is kényelmes sportülésekkel rendelhető, amelyek kifejezetten hosszú utakra készültek. A kényelmes és nagy ülőfelületek a CC esetében különösen fontosak, azok pedig, akik opcionális ülésszellőztetéssel rendelik az üléseket, biztos, hogy csak szuperlatívuszokban mesélnek majd az utazás élményéről. A hátsó üléssor az elődmodellhez hasonlóan kérhető két-, illetve háromszemélyes kialakítással, s a bennülőket panoráma üvegtetővel is elkápráztathatjuk, amely nappaliszerű világosságot varázsol az autó belsejébe. E fényárnak köszönhetően a CC-ben egészen otthonosan érezhetjük magunkat, ezen érzésünket pedig csak fokozzák a finom választású anyagok, az átgondolt elhelyezésű és kialakítású kapcsolók, gombok, melyek a vezető, illetve az utasok keze ügyében egyaránt megtalálhatók.

Innováció a motortérben

A CC öt különböző motorral érhető el. A teljes palettából két különböző teljesítményű dízelmotor és három benzines erőforrás közül választhatunk. Start-Stop rendszerrel szereltek – ez biztosítja a kiemelkedően takarékos üzemet és az alacsony károsanyag-kibocsátást. Ezenfelül az új CC-ben megvalósul a fékezési energia-visszanyerés, amely funkció a dízel- és a benzines változatoknál is elérhető. A 2.0 literes common-rail dízelmotorok 140 LE-s (103 kW-os) és 170 LE-s (125 kW-os) erőforrással rendelhetőek. A benzines palettán három különböző teljesítményű és karakterisztikájú motor közül válogathatnak a majdani tulajdonosok: a legkisebb a 160 LE-s (118 kW-os) 1.8 literes TSI, őt a 210 LE-s (155 kW-os) 2.0 literes TSI követi, majd a sort a legimpozánsabb erőforrás, a 3.6 literes V6 FSI zárja, a maga 300 LE-s (220 kW-os) teljesítményével.

A Volkswagen CC esetében 210 lóerő teljesítményig minden modellhez opcionálisan rendelhető a konszern kettős tengelykapcsolóval ellátott DSG-váltója, amely nemcsak hogy gyors sebességváltást tesz lehetővé, de majdnem olyan takarékos is, mintha manuálisan váltanánk. E lehetőség mellett a gyengébbik dízel kézi kapcsolású váltóval szerelt változata ésA dízelüzemű modellek minden esetben az erősebbik DSG-váltóval szerelt kivitele szintén rendelhető lesz a későbbiekben 4Motion összkerékmeghajtással.

Árulkodó jelek

S ha már erőforrások: egy valamirevaló autószakértő még egy ilyen meghatározó modellnél sem feledkezik meg a kipufogók szemrevételezéséről, amelyekre a tervezők is igen nagy hangsúlyt fektettek. Európában 210 lóerőig teljes bizonyossággal megmondható a gyári változatokról, hogy milyen motorral szerelték őket. Alapkiépítésben tehát kettős, normál végződésű kipufogót találunk a bal oldalon. Amennyiben a 125 kW-os modell 4Motion meghajtással párosul, akkor egy-egy normál végződésű kipufogó kerül a bal és a jobb oldalra is, míg ha krómozott végződésű kipufogót látunk mindkét oldalon, biztosak lehetünk benne, hogy a legnagyobb motorváltozattal szerelt CC, a 3.6 literes V6 FSI halad előttünk.

forrás: VW

Mondd el véleményed!