Bejelentkezés
Jelenleg 4 látogató böngészi az oldalt. Regisztráció
VW Passat 7, a lenyűgöző újjászületés

VW Passat 7, a lenyűgöző újjászületés

A Volkswagen Passat és Passat Variant új generációja már most, bemutatkozásakor kiforrott modell. Nemcsak szebb és gazdagabb alapfelszereltségű, hanem takarékosabb is lett. Ez utóbbit mi sem bizonyítja jobban, mint hogy az új motor változatok összességében 18%-kal fogyasztanak kevesebbet.

Első benyomás

A megújult Passat, ahogy az már az előző generációk esetében is megfigyelhető volt, egyre letisztultabb, elegánsabb lesz, ahogy haladunk előre az időben. Az új, hetedik generáció külső jegyeit tekintve sokkalta inkább hasonlít a Phaetonra, mint bármelyik más, kisebb Volkswagen-modellre. Az újonnan megalkotott formai jegyek egyik jellegzetessége az autó elején lévő hűtőrács, amely vízszintesen négy részre van osztva. A hűtőmaszk magassága majdnem eléri a fényszórókét, így a dizájnelemek szinte egy egységet alkotnak a fényszórókkal. Utóbbiak felszereltségtől függően igen mutatós LED-es nappali fénnyel
egészülhetnek ki, amely különleges megjelenést és pluszbiztonságot nyújt a Passatoknak.

Az új, elegánsabb kialakítás maga után vonta a Passat-család vonalvezetésének komolyabbra szabását, az autó oldalvonalán futó élek kihangsúlyozását. Hátulját a Phaetonhoz hasonlatosan szintén a hátsó lámpák hangsúlyossága határozza meg. A nagyméretű lámpatestek körbeölelik a csomagtérfedelet, egyszersmind lezárják az autó vonalait. Mind a limuzin-, mind a kombimodellnél a karoszszériát körbeölelő krómozott díszcsíkok futnak körbe (Comfortline és Highline felszereltségtől): egy megszakításmentes vonal az oldalablakok körül, egy a küszöböknél, illetve az autó elején és hátulján. Ezek segítségével a Passat és a Passat Variant megjelenése minden eddigi elődjénél elegánsabbra sikeredett.

Első osztályon

A Passat és a Passat Variant tervezésénél kompromisszummentesen törekedtek a lehető legnagyobb kényelem elérésére és a legjobb anyagok használatára. Az utastérbe beülve ez rögtön érződik: egyszerűsödött a műszerfal, jól elkülönített egységeket képeznek a kezelőszervek. Minden kapcsoló és gomb logikusan helyezkedik el, a főleg vezetés közben használt funkciók a kormányról vezérelhetőek, a kevéssé vagy leginkább a vezetés elején használtak a középkonzolon kaptak helyet, míg a vezetéssegítő funkciókat és az autó biztonsági berendezéseit – és pár egyéb funkciót, köztük a motor indítására szolgáló Start-Stop gombot – a sebességváltó kulisszáján találjuk.

Az ülések kialakításánál mind az elsőrangú komfort érzetét, mind a helytakarékosságot szem előtt tartották a tervezők. A cél: minél magasabb utazási kényelem, miközben növelhető marad az utasok helykínálata. Bár összességében szinte alig nőtt külső méreteit tekintve a Passat és a Passat Variant, a helykínálat mégis bővebb lett. Újdonság, hogy az első ülések klimatizált változatban is rendelhetőek, amelyek aktív szellőzéssel, ülésfűtéssel és masszázsfunkcióval is rendelkeznek.


A Passat és a Passat Variant megjelenése minden eddigi elődjénél elegánsabbra sikeredett.

Csak takarékosan

A megújult Passat-családhoz választható motorok igen jól teljesítenek. A legtakarékosabb benzinmotor (a 122 LE-s TSI) alig 6,3 liter ólommentest fogyaszt 100 kilométeren, a leggazdaságosabb dízel (a 105 LE-s TDI) 4,3 liter gázolajat éget el 100 kilométerenként. A Passatokhoz rendelhető tíz különböző motorban (beleértve az alapkínálatba tartozó négy benzines és három dízelmotort, illetve az EcoFuel, a BlueTDI és a MultiFuel erőforrásokat is), mindenki megtalálja a neki megfelelőt, nemre, korosztályra való tekintet nélkül. Ahogy az a legutóbbi generációknál is elérhető volt, az új Passat is megjelenik BlueMotion kivitelben, méghozzá minden dízel motorvariánsnál, amelyek kiemelkedő gazdaságossággal és alacsonyabb károsanyag-kibocsátással járulnak hozzá gazdájuk környezettudatosságához. A gazdaságossági „csomag” a Passat és a Passat Variant esetében alacsony gördülési ellenállású gumikat, Start-Stop rendszert és regeneratív fékeket tartalmaz, amelyek a fékezési energiát visszatáplálják az akkumulátorba. Utóbbiak segítségével a Passat 1.6 TDI BlueMotion mindössze 114 g/km CO2-t bocsát ki a levegőbe. A benzines motorpaletta, a TSI EcoFuelt is beleértve, négy feltöltött négyhengeres és egy hathengeres V6-os motorból áll. Az úgynevezett alapmotor az 1.4 literes, 122 lóerős (90 kW) TSI, őt követi a sorban a 160 lóerős (118 kW) 1.8 TSI, a 211 lóerős (155 kW) 2.0 TSI és a csúcsmotor, a 3.6 literes, 300 lóerős (220 kW) V6-os. A Passat EcoFuel változata, amely földgázzal üzemel, szintén az 1.4 TSI motort használja, aminek a teljesítménye itt 110 kW (150 LE).

A dízelmotorok, hasonlóan a benzinesekhez, egytől egyig takarékosak, és károsanyag-kibocsátásuk teljesíti az EURO V normát. A legkisebb motor a 105 lóerős (77 kW) 1.6 TDI, amelynek 250 Nm-es nyomatéka a biztosíték arra, hogy a Passat még ilyen lökettérfogatú motorral is energikus lehessen. A következő lépcsőt két 2.0 literes TDI jelenti, amelyek 103 kW (140 LE) és 125 kW (170 LE) teljesítménynyel rendelkeznek. A CO2-kibocsátás esetükben 119 és 139 g/km, ami kategóriájukhoz mérten igen jó értéknek számít. A különösen környezetbarát motorok közül itt található meg a BlueTDI, ami speciális SCR-katalizátorával a NOx-értéket tartja nullán egy pluszadalék segítségével.

A Volkswagen Passat és Passat Variant motorjai alaphelyzetben hatsebességes kézi kapcsolású váltóval vannak szerelve, kivételt képez ez alól a 105 lóerős 1.6 TDI-motor, amely ötsebességes kézi kapcsolású váltót kap, illetve a 3.6 V6-os benzines, ahol már alapáron a hatsebességes DSG kettős kuplungú váltót kapja az ügyfél. A többi modell esetében felárért hat-, illetve hétsebességes DSGváltómű rendelhető, amely nemcsak, hogy gyorssá és kényelmessé teszi a váltást (opcionálisan meghagyva a le-fel kapcsolás örömét a vezetőnek), de gyorsaságából kifolyólag takarékosabbá is teheti a vezetést, mint az a kézi kapcsolású váltókkal megvalósítható. A hatsebességes DSG-váltók nagy erőátviteli kapacitásuk miatt az erősebb motorokhoz párosulnak, míg a hétsebességes DSG a kisebb motorokhoz rendelhető.

Az összes változatot beleértve tíz darabot számláló motorvariáns közül a MultiFuelt kimondottan Svédország és Norvégia részére fejlesztették, amelynek motorja képes 85%-ban etanolt tartalmazó üzemanyaggal is üzemelni. Bár a BlueTDI Európa-szerte elterjedt, ám hazánkban várhatóan nem kerül forgalmazásra.

Csend és kényelem

A motorok után az azok erejét az útra átvivő felfüggesztés is fontos pontja egy autónak. A Passat család elöl McPherson felfüggesztéssel, míg hátul négy csatolt lengőkaros megoldással kényezteti a benn ülőket. Mindkét megoldás könnyebb szerkezetet, így magasabb vezetési komfortot és takarékosabb használatot biztosít. A DCC adaptív felfüggesztés, illetve a 4Motion összkerékhajtás tovább növelik a vezetési kényelmet, illetve a biztonságot.

Ébresztő!

Bizonyára már sokan megtapasztalták egy-egy hosszú, autópályán megtett út alatt, hogy az autózás monotonitása miatt hajlamos az ember fáradni, dekoncentrálttá válni. Ilyen esetekben a vezető mindig bízik önmagában és úgy gondolja, hogy a még hátralévő távot meg tudja tenni pihenés nélkül. Ez azonban nem mindig történik így. Ezt előzi meg a fáradtságészlelő rendszer, amely összetett adatelemzés (kormány elfordulási szöge és gyakorisága, sebesség, pedálhasználat, lassítás, gyorsítás) alapján figyelmezteti a vezetőt, ha az fárad. Az öt másodpercig tartó hang- és fényjelzés 15 perc után ismétlődik meg, ha a vezető nem tartana pihenőt.

Az előzékeny tánctanár

A Passatokban mutatkozik be az új csomagtérnyitási technika, amelynek kulcseleme egy érzékelő az autó csomagtere alatt. Ha bedugja – a megfelelő sebességgel – valaki a lábát a csomagtér alá és nála van az indítókulcs (vagy akinél van, megfelelő távolságra áll az autótól), máris nyílik a csomagtérajtó, így nem kell a kulccsal vagy a nyitógombbal bíbelődni.

Díjazott megoldás

Egy-egy technikai újdonság mindig valami pluszt ad a vezetőnek vagy utasainak, annak ellenére, hogy sokszor szinte észrevehetetlen. A „Lane Assist” sávtartást segítő rendszer azonban pont azok közé a biztonsági berendezések közé tartozik, amelyek igenis észrevehetőek, sőt, működése közben az is a cél, hogy a vezetőt figyelmeztesse, ha letérne a kijelölt sávról. 2010. október elején hivatalos elismerést is kapott a rendszer: a Volkswagen balesetmegelőző rendszere elnyerte az EuroNCAP Advanced Reward díját. Az újonnan megalapított díj átadásánál az EuroNCAP képviselői kiemelték, hogy olyan vezetéssegítő rendszernek ítélték oda a díjat, amely elősegíti az autópályákon és az autóutakon közlekedők biztonságát, mind az adott autóban ülők, mind a forgalom más résztvevői tekintetében. A Passatban és a Passat Variantban elérhető „Lane Assist” 65 kilométer/óra sebesség felett aktiválható, és enyhe (pár fokos) elektromotoros ellenkormányzással figyelmezteti a vezetőt a helyes irány betartására.

Elismerésre méltó biztonság

Amellett, hogy a Passatok ilyen extra felszereltséggel is rendelhetők, már alaphelyzetben gondosan ügyeltek a mérnökök arra, hogy legyen, ami megvédi az utasokat baleset esetén. Ennek értelmében alapáron jár minden modellbe a kétlépcsős első légzsák, első fejtámlák (magasságban állíthatóak, optimalizáltak), oldallégzsákok, az első és hátsó függönylégzsákok. Emellett külön rendelhető még hátsó oldallégzsák és a hátsó utasok biztonsági övének becsatolására figyelmeztető jelzés. Tovább növeli a biztonságot a „Dynamic Light Assist” automata világítás, amely automatikusan vezényli a világítás ki- és bekapcsolását, illetve a várositávolsági fények közötti váltást.

Újdonságok erdejében

Az új Passat-család esetében szinte egy teljes könyvet meg lehetne tölteni az újdonságok és az elérhető extrák ismertetésével. A már említett biztonsági és kényelmi berendezéseken, kiegészítőkön kívül az
új Passathoz rendelhető, vagy alapáron jár az ACC sebességszabályozó rendszer, városi és országúti vészfékezési funkcióval, a „Front Assist”, amely a ráfutásos baleseteket hivatott megelőzni, illetve az útjelző táblákat felismerő rendszer, amely a sebességkorlátozásokra, illetve kiegészítésekre hívja fel a figyelmet a többi figyelmeztető tábla mellett. A sok újdonság között a „Park Assist 2.0” jelent még igazi csemegét, amely bár ugyanúgy beparkol egy adott és az autó méretéhez megfelelő parkolóhelyre, mostanra mindezt már merőleges parkolóhelyekkel is képes megtenni, sőt, a kiparkolást is örömmel elvégzi helyettünk, ha igényeljük.

forrás: VW.hu

6 vélemény to “VW Passat 7, a lenyűgöző újjászületés”

  1. Az a véleményem hogy 1 nagy rakás szar a Passat!!!Én 2006 ban vásároltam 1-et, majd 2007 ben lecseréltem gondolván még nem forrta ki magát.Nagyon csalódtam benne.De az általam megkérdezettek is ezt mondták.Ha igy megy ez tovább az autó gyár elveszti az összes vásárlóját!!Pedig nálam fanatikusabb Passat rajongó kevés volt!!! Sokat áldoztam több barátom rábeszéltem a passatra.De ez elmúlott!!!1 nagy rakás szar ez az autó!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  2. Helló!
    Azért az túlzás, hogy szar autó a Passat. Sajnos tagadhatatlan, hogy megmagyarázhatatlan módon több velük a nyűg mint a bármelyik másik típusával a Volkswagennek.
    Nekem is volt és, Velem is előfordult, hogy igen közel álltam a gyújtogatáshoz, de sok jó pillanatot is okozott és hihetetlen jó autózni vele. Egyetlen mentségként a benzin motoros példányokat tudom felhozni, bár Magyarország a dieselek hazája, ezért igen ritka és kevés van itthon belölük. Szóval az a lényeg , hogy igazad is van meg nem is.

  3. Hat passatom volt de a 2005-2009 közöttiekkel volt a legtöbb baj. most egy 2004 kiadásu van jelen pillanatban és ezzel vagyok megelégedve. 2007. kiadású fullos passatomnak volt kormánymű csere, turbó csere, gázolaj pumpa csere,
    pd elem csere pedig nagyon nagyon vigyáztam rá és csak 100 ezer km volt benne, ja és nagyon nagyon vigyáztam rá.

  4. Helló!

    Nekem egy 1999-es 19 pd tdi Passatom volt. A motorjával sose volt gond, ellenben a futóművel mindig volt valami. Ettől függetlenül nagyon szerettem, imádtam vezetni. Dinamikus sportos autó de ha kellet egy kényelmes csalási autóként is megállta a helyét. Nem bántam meg, hogy volt egy ilyen vasam és a jövőben sem ódzkodom a passatoktól. Persze én csak benzin motorral venném, mert nagyon sok új Pd TDI-it javítunk lehetetlenebbnél lehetetlenebb hibákkal.

  5. Ami másnak nem volt meg, nekem igen, én konkrétan fel is gyújtottam :) Ez volt az egyetlen bajom vele 6 év alatt: volt vmi motorhibája, valaki azt mondta a tünetek alapján, nyugodtan guruljak el vele a szervizig, de túlmelegedett, és ahogy rányitottam a motorháztetőt okosan, kigyulladt :D Gyorsan eloltottuk, összes kábelt ki lehetett cserélni, szép műtét volt. 2004 óta használom, de még 2001-es típus. Másoktól hallom, hogy így meg úgy megszívta. Na én nem. Öregszik, de nem bír rossz lenni. Képtelen vagyok eladni, hálátlannak érezném magam. Mások a japán autókra esküsznek, nekem az volt előtte, és állandóan baj volt. Így jött össze.

  6. Az enyém 2006-os szörnyűség. l80.000 km-el.Ennyit még négykerekűre nem költöttem., SZÉGYELJE MAGÁT A VOLKSWAGEN !!!
    1. magasnyomású szivattyú csere(tengely lekopik 60 ezer km-ként.
    ,
    2. Hűtőfolyadék elfogyás hengerfej csere. (továbbra is eszi a hűtőfolyadékot).
    3.Bal hátsó csapágy csere.
    4.Generátor csapágy csere.
    5.Turbó javítás ( mondták ,ezután jön majd a csere).
    6. Porlasztó csúcsok cseréje ( igaz ingyen, mert selejtet rakott bele a lelkiismeretes német, de trailer vitte, hozta, mert megállt .
    7. tolató szenzor meghibásodás 2 db , de nem egyszerre, így két autó szétszedés-összerekás.
    8. égők rendszeres kiégése.
    9.Kreppegő fűtőventillátor.
    10. Állandó furcsa hangok a motortérből.

    Soha többet népautót !!! Talán , ha majd a Kóreaiak gyártják,akkor jobb lesz.Ez a dög ujjonan 9 milla körül volt( én négy évesen vettem). Szerintem ezért már elfogadható autót kellene gyártani.SZÉGYELJE magát a VOLKSWAGEN !!!!

Mondd el véleményed!